Marketing Fundament Scan
Om organisaties en marketeers te helpen dat fundament helder te krijgen, bied ik nu iets nieuws aan: de Marketing Fundament Scan – een praktische tool waarmee je ziet hoe volwassen de marketingaanpak van een organisatie is.
De Marketing Fundament Scan is ontwikkeld op basis van het principe van een maturity scan. In slechts korte tijd biedt deze scan je helder inzicht in hoe marketing binnen een organisatie is ingericht én waar de grootste kansen voor verbetering liggen. Door gestructureerd te kijken naar de verschillende onderdelen van de huidige marketingaanpak, ontdek je snel op welke punten de organisatie al sterk is en waar groei mogelijk is.
Hoe werkt het?
De scan is opgebouwd rondom vier pijlers:
- Organisatie – Hoe is marketing binnen de organisatie georganiseerd en ingebed?
- Fundament – Beschik je over een stevig en helder fundament: identiteit, doelgroep en aanbod?
- Strategie – Is er een heldere koers en positionering?
- Campagnes & Content – Hoe effectief en consistent zijn de marketinguitingen?
Per pijler krijg je hulpvragen die je helpen om de volwassenheid van een organisatie op dat vlak in kaart te brengen. Beantwoord deze zo concreet mogelijk en bepaal op basis daarvan de score – beginner, gevorderd of expert.
Op basis van de scan bepaal je welke vervolgstappen jij wilt nemen om de marketing binnen de organisatie naar een hoger niveau te tillen.
Kies de vorm die bij je past
Aan de slag met de scan? Dat kan op twee manieren: jij doet het zelf, of ik help je erbij. Welke route je ook kiest: je krijgt altijd inzicht, overzicht én kunt daarmee gaan werken aan een stevig fundament om op verder te bouwen.
Scan + Advies
Ik neem de scan af bij jouw organisatie en geef advies op maat.
Helder, concreet en toepasbaar.
Zelf aan de slag
Je ontvangt de scan met uitleg, zodat jij of je team zelfstandig kan ontdekken waar kansen liggen — en wat de volgende stap is.
Ook geschikt voor freelance marketeers die hiermee aan de slag willen voor hun klanten.